Tuesday, September 21, 2010

Sayu Di Hati.


Masuk je form 6, aku rase cam dunia ni kelam je. Pasal ape? Pasal aku tak dapat nak lari dari baju sekolah. Dah masuk sini, baru terasa penangannye. Seriously, memang sempoi abis. Aku suke betul. Kat sini (ABS-Asian Best School) aku dah belajar macam mana nak hidup. Ayat sikit punye drama. Hehehe.. Kat sini, aku bebas nak ekspresikan ape yang aku rasa dan pendapat aku sendiri.


Tahun ni tahun last aku kot pakai baju sekolah.
Haish.. Asal la cepat sangat masa berlalu yek? Tahun depan mesti aku boring je duduk umah. Facebook & Twitter dah agak boring sekarang.
Perlu ke aku menghadapi semua ni? Oh, tidak..!!
Itu la.. Nak dijadikan cite, aku dulu konon-kononnye tak nak masuk Form 6 (sekarang dah upgrade, kite panggil Pra-U). Banyak bunyik.. Tak nak pakai baju sekolah la, tak nak pakai baju putih la, tak nak itu ini bagai.
Masa ghodong (loghat Pahang yg membawa maksud 'kawan') aku dulu dapat tawaran gi Matriks, Jerman, Mesir, bla.. bla.. bla.., masa tu la rase rendah diri giler. Sedikit sebanyak jeles tu komfem ade.
Aku bukan ape, aku pun mohon giler-giler cam dorang tapi apekan daya, insan lemah cm aku ni tak mampu nak lawan takdir. Cewah.. Ade la tersangkut kat dua tiga subjek tu. Masa tu, dlm hati aku dh menjerit, "Sial punye result! Hampeh! Cam cipan!" Sebab aku dah mula nampak kekelaman pada masa depan aku.
Aku bukan budak kelas last, aku bukan budak kategori kelas pemulihan & aku jugak bukan budak rosak akhlak. So, bila dapat result gitu, hati aku dah keras separuh.
Aku tak kate result aku teruk. Cuma tak memberansangkan je. Lari sangat daripada apa yg aku target.
Haish.. Apepun, keputusan aku masuk Pra-U tak silap kot. Sebab aku cam dah nampak cahaya kat masa depan aku. Aku je yg banyak main-main. Haha. Sempoi je Zack.

p/s: td baru pas tgk vid yg kwn baik aku buat utk aku. tu yg sayu semacam je ni. haha. jiwang!

No comments:

Post a Comment